Summa sidvisningar

16 juni 2011

3 och halv månader, återbesök

Ja så har det gått över 3 månader sen operationen, Galet :-) va tiden går.
Det sa min sköterska också, det känns som du va här igår, sa hon.
Hon fotograferade mig ifrån alla vinklar.
Och jag fick mkt beröm för min fina mage.
Jag sa att jag är super nöjd, det finns inget att klaga på.

Jag frågade om det här att lyfta tungt, hur försiktig bör jag vara, vad kan hända om jag råkar lyfta för tungt?

Det är ingen fara efter 3 månader det kan inte gå sönder någonting
(även om det känns så ibland)
Det viktigaste är att lyssna på sin kropp, blir man väldigt svullen eller får ont ska man genast ta det lugnt och vila.

Jag blir väldigt lätt svullen i dom ihopsydda magmusklerna och får ont eller inte ont, men jag känner av svullnaden och det drar och gör lite ont :-)
Det beror på att min läkare Jan Jerbeck,
knyter och drar ihop musklerna lite extra mycket.
Så därav känns det spännt så for jag belastar för mkt.
Berättade sköterskan.

Det kan ta upp till ett halvår innan svullnad och det onda försvinner.
Och upp till ett år innan man ser det fördiga resultatet.
Men det är såååå olika från kropp till kropp hur det funkar.

Så för min del, så kommer jag fortsättningsvis inte lyfta tungt
(det ska man ju inte göra iaf i onödan)
och inte heller anstränga magmusklerna för mkt, jag kommer känna när det är dax att sätta igång med träning.

Jag kan ju tex inte lyfta huvud och skuldror när jag ligger på rygg, det känns alldeles för mkt i musklerna då.
Så jag rullar fortfarande ur sängen.

En annan grej jag frågade var....
Dom fettceller som dom tagit bort och allt det överflöd som är borta.
Kan jag bli tjock där igen?

Nej,där fastnar inget fett igen för det är ju borta! :-)
Så Goodbye feta magen for ever! Men jag kan ju inte proppa i mig det jag vill och hela tiden för det..hahahahahaha
DÅ skulle jag i slutändan ...
....ha en platt mage, och resten av kroppen med bilringar.

Lycka till alla ni där ute som just genomgått eran operation.

1 kommentar:

  1. Låter underbart!
    Gjorde du fettsugning oxå?
    Och hur ser dina ärr ut idag?

    SvaraRadera