Summa sidvisningar

20 mars 2011

Dag 13 o 14...19-20 mars-11

Lördag!

Har varit uppe sen 5, har sovit oroligt. Satte mig i soffan och kolla tv,
la mig ner i soffan. Lite knas kanske, kommer ju inte ur den själv,
så det vara bara och ligga tills Jocke vaknade.

Tog en promenad i solen, skulle kolla hur lång tid det tog för mig att gå upp till mitt jobb och Monica. Det tog 10min annars tar det mindre än 5 min.
Så det var rätt bra jobbat ändå.
Gick in och fick mig en fika, det va kul att ses,
vi har ju inte setts på nästan 3 veckor,
innan min op var hon på skidsemester en vecka.
Vi pratade lite om, kan jag börja jobba om en vecka? Jätte svårt att säga,
inte som jag är nu iaf, orkar inte vara uppe så länge, kan inte böja mej och jag får ju inte ens på mig skorna själv.
Det skulle va som att få in ett barn till :-) Knasigt!
Måste bli påklädd och vila.

När jag kom hem hade jag varit borta en timme, så nu är jag helt slut.
La mig och sov i två timmar. Måste vila också för vi ska på kalas ikväll.
Och Leia ska komma hem, det ska bli så mysigt. Våran fina hund :-)
Tänk att man kan sakna en hund så mkt!

Det var kul att göra mig i ordning, hade ett par tajts och en längre topp som har hängt i garderoben länge som har varit för smått. Härlig känsla!

Är lite orolig om jag kommer att orka med kvällen, men det ska bli kul att träffa alla och göra nånting annat än att bara hasa runt här hemma.

Två timmar orkade jag sitta och vara social, sen kom paniken,
kunde inte sitta kvar, det spänner och drar i magen.
Så Tack för maten, så gick Ammi och la sig i soffan. "Pust" så skönt...
Jag tog mig upp till fikat och tårtan, och presentutdelningen,
vill man ju inte missa, sen vart det soffan igen, är nu vid det här laget så jätte trött och känner mig sliten.
Det blev jobbigare än jag hade trott.

Leia hade ju kommit dit med svärmor.
Härligt att få krama henne igen, hon var också helt slut efter två veckor på landet.
Tack igen Maria och Carin för att ni har tagit hand om henne åt oss.

Började få ont i magen, men det va inte pga av operationen, utan det va tarmarna som spökade och det blev värre och värre.
Vi åkte hem vid 21.30...Hade så ont i magen och ville bara komma hem snabbt.
Sen hade jag såna magsmärtor, vet inte om jag nånsin har haft det. Fy fan...

Söndag!

Hade ont till ca 2 på natten va jag kommer ihåg. Vaknade 5 och det värkte lite.
Sen vaknade jag 7 och det kändes ok, men jag är helt slut.
Jocke tar ut Leia sen sticker han för att hjälpa sin mamma att flytta,
Leia och jag somnar om,
hon drömmer nog om, hur hon springer på landet och kan vara ute hela dagen.
Här får hon ligga idag och inte komma ut på särskilt roliga promenader.
Men men...man brukar ju vara trött efter en så lång semeter,
så hon måste ju också vila upp sig :-)

Låg hela dagen, en skit dag helt enkelt....
Tog mig upp vid 15.30 och lagade middag till Rasmus och mej.
La mig sen igen....

bye bye

1 kommentar:

  1. Jo, jag känner igen det där med att bli sjukt trött av minsta lilla. Det blir bättre efter ett par veckor. Bästa medicinen tror jag är att ge sig hän åt tröttheten och bara sova och ta det lugnt. Min svullnad har inte förändrats ett dugg sen senaste återbesöket. Jag tar på skygglapparna och låter veckorna gå så får vi se vad som händer. Imorgon börjar jag arbeta igen.

    SvaraRadera