Summa sidvisningar

10 mars 2011

Dag 2 ...8 mars-11

Har vaknat en gång i timmen, är van att sova på sidan och det funkar ju inte så bra nu,
men jag slog på tv:n och somnade om dirket. Bra sömnmedel ... :-)
Jag har inte jätte ont, om jag inte andas och pratar känner jag inget alls av magen..hahahahaha
men det kan jag ju inte låta bli med, andas alltså, men jag pratar inte mkt, Rätt skönt faktiskt!
Kollar magen för första gången....och den är verkligen platt. Vilken kännsla :-)
Ringde Jocke kl:6 Han blev så glad att höra ifrån mig, va ju inte så bra sällskap igår.
Han har sovit skönt i den stoooora sängen utan mig och hunden....hur mkt plats som helst :-)
Blodprov och tömning av kateter och drenagen, fick värktabletter.
Har inte särskilt ont, men det är skönt med tabletterna i förebyggande.
Ska ju upp o röra på mig sen, det ser jag väl inte fram emot kanske...
Frukostbrickan med vackra blommmor kom in 6.30
Vaniljyoggi med bär. Kavring med ost o grönsaker, kaffe o katrinplommon. Mums
Rasmus ringde, nämen nu är han sjuk, i feber...ojsan han som inte varit sjuk på många många år.
Typiskt...nu när mamman inte kan ta hand om honom :-)
Skrev mess till jobbar kompisarna.
8.30 drogs kateterns ut.. det har ju varit rätt skönt att slippa gå upp o kissa.
Fick värktabletter, ställde mig upp, det gick ok,
lite vingligt och konstigt, och jag tog två steg...minssan :-)
Lakana byttes och jag satte på mig mitt nattlinne, skönt o lägga sig igen.
Fick hälsning från min lilla vovve, hon mår så bra, dom är ute mkt så hon är helt slut :-)
10.30 gick jag upp o kissade första gången, fick sitta en stund innan det hände nåt.
Kissar genom en plastmugg, där botten är bortkllippt, så det inte ska komma nåt på gördeln...smart!
Robin kom upp en liten stund på dan, jag hade beställt tuggummi.
Är van att borsta tänderna ganska ofta och det gör jag ju inte nu direkt.
Åt fisk till lunch, sen hjälpte Robin mig upp till toa innan han stack.
Fick alvedon vid 12, sen såg jag en film.
13.15 gick jag upp helt själv och gick på toa
(toan är i korridoren, smart tänkt så jag måste gå en sväng :-)
14.15 fick jag en smothie, är trött och väldigt gasig. Det är sååå jobbigt att få ur mig luften, kan ju inte ta i.
Har lite mer ont nu, måste kissa igen. men jag väntar lite.
15.45 hjälp på toa, har lite mer ont nu och har tungt att andas.
har fått som en tuta som jag ska andas i så utandningen blir tyngre och jag andas med magen.
Alla i personalen tycker att jag är jätte duktig (säger dom väl till alla..hahahaha)
men jag försöker verkligen att komma ur och i sängen själv, och tar små svängar.
17.30 Middag spagetti och köttfärsås, och sen på toa igen.
Jocke kom 18.15 han kunde inte stanna så länge.
Jag tog en spruta själv,, det gick bra.
Fick lactulos, känner mig inte nödig, blir lite orolig över det.
20.00 upp på toa, och gick en sväng i korridoren.... sakta sakta sakta och böjd.
En 100 åring går nog bättre än vad jag gör just nu :-)
Åt en smörgås och drack kaffe.
Somnade 23. blev väckt 24.00 och fick värktabletter.

Allt känns bra trotts att jag är super blå på sidorna, magen ser fin ut och den nya naveln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar