Summa sidvisningar

10 mars 2011

Dag 4....10 mars-11

Har sovit ganska bra inatt, har vaknat några gånger och pulat runt med kuddarna.
Vaknade sen när Jockes klocka ringde 5.45 tog värktabletter.. låg till kvart över,
Det va super trögt att gå upp idag, det spänner o bränner.
Upp och tömde dränagen.. det hade kommit 55ml fr vänster sida och 65ml fr höger.
Ringde in och rapporterade, dom vill inte ta bort den idag, ska kolla igen imorn.
Vi hjälptes åt att göra min frukost:
1 kokt ägg, Kaffe, 1 aktimel, 1 skiva kavring med leverpastej och gurka
1 glas Brämhults jordgubbs juise och katrinplommon.... mums!
Va uppe samanlagt 1/2 timme, det va lite för mkt,
vart kallsvettig och nästan lite svimfärdig.
Skönt att lägga sig igen...
Jocke gick iväg till jobbet 7.00
Jag låg till 9.47 och skrev bloggar...
Nu måste jag masa mig upp igen o kissa. och gå lite....

Somnade en stund...
Det är så varmt, trotts att fönstret är öppet, får lite panik av att ligga,
det går inte o vrida o vända sig hur som helst.
Tabletter 12... gick upp 12.20 satte mig på toa..och Ups! igen :-)  Big A... Underbart!
Tvättar överkroppen o armarna med våtservetter, Skönt bättre än inget,
får inte duscha förns dom tagit bort drenaget.
Flossade och borstade tänderna, känner mig fräch :-)
Sköljde upp den andra gördeln som var blodig, så nu hänger den på tork.
La mig och drack en Smothie.
Kollade film och sov lite.
14.00 upp och diskade, gjorde mig en varma koppen och en kavring med ost.
La mig igen....
Kollade film...
15.00 upp och kissade och diskade resten.
(Jocke tycker inte att jag ska, men va fan nåt måste jag ju göra när jag änndå är uppe lite :-)
Jocke kom hem 18.30 han hade stor handlat på Willys, han fixade middag.
Värktabletter och spruta...usch idag va det trögt att ta sprutan, nålen ville inte riktigt in.
.Men det funkade till slut.
Gick en stund efter maten..super jobbigt att gå nu, det spänner som fan i sidorna.
 Blev nästan lite gråtfärdig....*suck*
Ligger obekvämt, finns inte så många olika ställningar att välja mellan :-)
Somnar, vaknar, somnar, vaknar allt är som en dvala.
Tar värktabletterna 24.00 och somnar igen....

1 kommentar:

  1. Superhärligt att höra att du mår så bra! Skönt att magen kommit igång, ett orosmoment mindre. Ta hand om dig nu och vila mycket. Det är precis vad jag ska göra själv. Jag har varit hemma en vecka med sjuka barn. De är tillbaka på "dagis" och mamma ska campa i sängen idag hahaha.

    SvaraRadera