Summa sidvisningar

10 mars 2011

Operations dagen..7 mars - 11

Som sagt så åkte vi till Akademikliniken i Stora Mossen,
vi var ute i god tid och var framme 9.45.
Jag vart visad till mitt rum direkt, Doc Jan Jernbäck kom och hämtade mig, han ritade på mig och tog foton.
Ojojoj det blev streck o krumilurer på hela mig...snyggt :-)
Fick en gördel utprovad...åhhh shit va trångt.
Tog blodprover och pratade med narkos läkaren. Fick lugnande piller och ett piller förebyggande mot illamånde.
Sa hej då till Jocke, som är mer nervös än vad jag är!
11.00 låg jag på operationsbordet, tänk på nåt fint sa sköterskan..
"-sommar och jag slipper stå i vassen."    tänkte jag, och minns inget mer.... :-)
förnns jag vaknar i uppvaknings rummet. Vaknar, somnar, vaknar, somnar.... och hör en kille som tjatar om att jag måste andas med magen.  Uppvaket gick jätte bra, mår inte illa eller nåt sånt alls.
Va tillbaka i mitt rum kl:16. Har ont, ont, fick värktabletter.
Ringde Jocke, kan knappt prata, är jätte hes och kraxig. Och så är jag jätte trött....
Jocke kom vid 17...kommer knappt ihåg att han var där, jag bara somnade hela tiden.
Efter att han gått sov jag i 3 timmar.
Fick te och smörgås när jag vaknade... Mmmmm så gott :-)
Sov sen igen till och från. Blodprov och töming av kateter. Fick en blodförtunnande spruta.
kl:22 är lite piggare, nattsköterskan kom in och tog bort droppet, och pratade en stund.
Hon berättade att dom har tagit bort 2 kg fett och lite mer än 1 kg hängmage. Whiiiiii :-)
Ringde Jocke och Robin (sönerna)
Fick en morfintablett kl 24.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar