Summa sidvisningar

11 mars 2011

Dag 5...11 mars-11

Har sovit rätt bra, har bara vaknat nån gång, Värktabletter 6.00
upp och tömma dränagen, 40 ml på höger sida, och 60 på vänster sida,
så jag får ha kvar dom till måndag, då ska jag tillbaka på efter koll.
Det rinner ut bra pga att jag rör mig mkt.
Men jag behöver inte känna att jag måste vara uppe så mkt som jag har varit, får inte ta i för mkt.
Jocke gjorde frukost, drack Lactulos, har jobbigt att vara uppe för länge, är inte hungrig.
Äter lite tillslut änndå, somnar och drömmer att jag tittar på tv med Rasmus i vardagsrummet och vi skrattar åt sega godis nallar i olika färger. Hm? vad var det i tabletterna i morse..hahahahahaha!
Ikväll måste jag lufta min stackars kropp, har ju varit instängd i denna alldeles för trånga gördel i 5 dagar nu.
Det kommer vara läskigt att ta av den...vågar jag? *huuuu* och få på den sen....shiiiiiiit!
9.40 gick upp och kissade och drack linfrövatten..
Rasmus tänkte gå till skolan idag, men hans mage är inte va det borde vara, så jag sa till han att vara hemma.
Skönt för mig också att ha nån hemma...:-) och han är ju så sällan hemma....
Nu ska jag kolla film "Trassel" (den blev det inte)
Upp 10.30 and i did it again...Whiiiii :-) så jävla skönt!
Gjorde två knäckemackor med leverpastej som belöning...gott gott!
Jocke kom hem 12 från jobber, sen stack han o simmade.
Robin kom en stund och pratade och hämtade två spel som va hans.
Har haft det jätte jobbigt att stå och gå idag, det känns som hela vänster sida sitter fast i ett blixtlås.
Inte skönt alls...samtidigt har jag paaaanik över att jag måste ligga så mkt,
får ont i ryggen av det och av att jag måste gå helt krökt.
Men va fan va jag gnäller......... Jag har ju gjort det här av egen fri vilja :-)
Jag mår faktiskt ganska bra annars, mår inte illa eller har fått feber eller hosta, kan ju äta, kissa och skita :-)

Jocke gjorde en Guuuuuudomlig kycklingrätt till middag... Helt fantastisk... Tack Älskling.
Tyvärr blir jag mätt alldeles för snabbt, det får inte plats så mkt!

Delar med mig receptet i egen blogg!

1 kommentar:

  1. Minns känslan... skönt att få av gördeln samtidigt som det är läskigt att vara utan. Mitt drän drogs på morgonen dagen efter operationen. Nu i efterhand minns jag att det pissade vätska ur "dränhålet" på låret då jag reste mig. Tredje eller fjärde dagen upphörde läckaget och det var också då svullnaden uppstod. Jag hade noll koll på att det kunde vara vätska, trodde det var normalt att man blev svullen. Min gördel är katastrofdålig! Det ärbara ett stycke man drar runt magen. Inga ben osv. Den kasar hela tiden och gör livet till allmän pest. Usch, jag är ingen rolig bukkompis just nu. Skönt att det går bra för dig i alla fall. Lycka till med luftningen!

    SvaraRadera