Summa sidvisningar

22 mars 2011

Två veckor efter op

Måndag 21 mars

Jag har fortfarande trögt att komma ur sängen, det drar jätte mycket i dom sydda musklerna, så att komma igång tar tid.
Nu ska jag ut med hunden för första gången på länge,
Vi är ute en halvtimme, men vi kommer inte så långt på den tiden.
Robin kom och åt frukost sen åkte vi till Akademikliniken.
Allt ser bra ut, såret läker ihop mkt bra.
Jag berättar vad jag ägnar mig åt på dagarna och att om jag varit igång för mkt så blir jag så trött, och vi kommer fram till att jag tar ut mig lite för mkt, jag måste ta det mer lugnt, annars får jag sota för det och läkningen tar längre tid. Inte promenera mer än 30 min, ska försöka få igång flåset lite men inte bli svettig.
Jag har ju märkt också om jag håller igång för mkt, så dagen efter är jag helt slut och mår inte alls bra. Sköterskan sa att jag måste lyssna på kroppen, blir jag trött måste jag vila... Basta :-)
Det har ju bara gått två veckor efter en väldigt stor operation.'
Jag har lite svårt för det, har tyckt att om jag "tränar" och donar hemma så blir jag snabbare på benen och kan börja jobba,
så är det inte sa hon. Det kan ta längre tid med läkningen.
Frågade hur länge känseln kommer vara borta...upp till ett halvår!! ups!!!

Jag var runt med Robin en stund efter besöket på kliniken,
Kom hem halv 1 och la mig...
Halv 4 gick jag ut med hunden och handlade (lite för mkt)
Kände mig helt sänkt, så en kille tittade på mig och sa
-ursäkta mig, vill du ha hjälp.?
Men stolt som man är, så tackade jag nej och hasade hem med två kassar och en hund.
Det var knasigt av mig, kände jag sen, men jag tycker att Jocke jobbar hela dagarna, så jag vill inte riktigt be honom om att handla också.

Jaja, vi åt en god middag iaf.....
(trodde det va Joakim idag, så jag ville fira lite namnsdag, men det va ju igår så tokigt :-)

Sen låg vi hela kvällen, jag super trött och Jocke med huvudvärk.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar